Na de nodige koffie en peuken vertrekken we om 9.15 richting Friesland, de tomtom startklaar. Het is rustig op de weg, en Johann zijn voet ligt zwaar op het gaspedaal, maar het schiet wel lekker op zo. Na zo'n 2 en een half uur zijn we op plaats van bestemming en nadat we eerst op nummer 31 aanbelde waar een zeer verbaasde mevrouw geen idee had over welke oldtimer we het hadden -volgende keer stel ik de tomtom dus weer in, en niet Jo- konden we eindelijk de oprit oprijden van de verkoper van onze misschien wel nieuwe oude auto. Vriendelijk man en zoon op toffe houten klompen, - dacht dat alleen toeristen die nog kochten-, ons mee namen naar de schuur waar de Kaiser naar ons stond te lonken. Wat een beauty. Geschaafd, gerimpeld en hier en daar wat roestig stond ze daar naast glimmende grotere Amerikanen, maar ze hield zich kranig. Kofferbak en motorkap gaan open en we zien dat de originele krik in originele zak in de kofferbak ligt. Al 63 jaar. Reserveband ligt er ook. De verkoper geeft een uitgebreide beschrijving van de auto, waar hij vandaan komt, wat er moet gebeuren. Nieuw is hij ooit gekocht door een verzamelaar in Portugal. De oude verzamelaar is inmiddels overleden en zijn zoon verkoopt langzaam zijn verzameling. Hij staat al 7 jaar hier in Friesland, maar de verkoper heeft geen tijd meer voor hem, drukdruk, en familie omstandigheden. Er rijd voorzover hij weet geen andere Kaiser special rond in Nederland, dus we hebben een leuke unieke wagen. Er zit laswerk aan de auto, maar dat wisten we. Vanbinnen ziet hij er gaaf uit, de originele bekleding is nog in perfecte staat, geen scheuren, maar kan wel een soppie gebruiken. De motor wordt gestart en een gemoedelijk geronk komt onder de motorkap vandaan, klinkt goed. Aan de buitenkant is verkoper ooit begonnen, er is al volop geschuurd, wat als resultaat doffe, bruine plekken in zijn bordeauxrode jasje geeft. We zijn nog steeds verliefd. We twijfelen niet en de koop is gesloten. We betalen 300 euro aan en spreken af de auto vrijdag op te halen. Dat wordt een lang weekie wachten. Maar we moeten een oplegger of iets dergelijks regelen, we willen geen risico nemen de auto zover naar huis te rijden. We krijgen de autopapieren mee zodat we hem voor vrijdag kunnen overschrijven. We hebben een oldtimer!! Om 16.00uur rijden we Spijk weer in, en we hebben het onderweg alleen maar over onze oldtimer gehad, natuurlijk.
zondag 17 oktober 2010
Kijken in Friesland.
Vandaag vroeg uit de veren voor een zondag, maar het is voor een goed doel: We gaan de Kaiser bezichtigen!
Na de nodige koffie en peuken vertrekken we om 9.15 richting Friesland, de tomtom startklaar. Het is rustig op de weg, en Johann zijn voet ligt zwaar op het gaspedaal, maar het schiet wel lekker op zo. Na zo'n 2 en een half uur zijn we op plaats van bestemming en nadat we eerst op nummer 31 aanbelde waar een zeer verbaasde mevrouw geen idee had over welke oldtimer we het hadden -volgende keer stel ik de tomtom dus weer in, en niet Jo- konden we eindelijk de oprit oprijden van de verkoper van onze misschien wel nieuwe oude auto. Vriendelijk man en zoon op toffe houten klompen, - dacht dat alleen toeristen die nog kochten-, ons mee namen naar de schuur waar de Kaiser naar ons stond te lonken. Wat een beauty. Geschaafd, gerimpeld en hier en daar wat roestig stond ze daar naast glimmende grotere Amerikanen, maar ze hield zich kranig. Kofferbak en motorkap gaan open en we zien dat de originele krik in originele zak in de kofferbak ligt. Al 63 jaar. Reserveband ligt er ook. De verkoper geeft een uitgebreide beschrijving van de auto, waar hij vandaan komt, wat er moet gebeuren. Nieuw is hij ooit gekocht door een verzamelaar in Portugal. De oude verzamelaar is inmiddels overleden en zijn zoon verkoopt langzaam zijn verzameling. Hij staat al 7 jaar hier in Friesland, maar de verkoper heeft geen tijd meer voor hem, drukdruk, en familie omstandigheden. Er rijd voorzover hij weet geen andere Kaiser special rond in Nederland, dus we hebben een leuke unieke wagen. Er zit laswerk aan de auto, maar dat wisten we. Vanbinnen ziet hij er gaaf uit, de originele bekleding is nog in perfecte staat, geen scheuren, maar kan wel een soppie gebruiken. De motor wordt gestart en een gemoedelijk geronk komt onder de motorkap vandaan, klinkt goed. Aan de buitenkant is verkoper ooit begonnen, er is al volop geschuurd, wat als resultaat doffe, bruine plekken in zijn bordeauxrode jasje geeft. We zijn nog steeds verliefd. We twijfelen niet en de koop is gesloten. We betalen 300 euro aan en spreken af de auto vrijdag op te halen. Dat wordt een lang weekie wachten. Maar we moeten een oplegger of iets dergelijks regelen, we willen geen risico nemen de auto zover naar huis te rijden. We krijgen de autopapieren mee zodat we hem voor vrijdag kunnen overschrijven. We hebben een oldtimer!! Om 16.00uur rijden we Spijk weer in, en we hebben het onderweg alleen maar over onze oldtimer gehad, natuurlijk.
Na de nodige koffie en peuken vertrekken we om 9.15 richting Friesland, de tomtom startklaar. Het is rustig op de weg, en Johann zijn voet ligt zwaar op het gaspedaal, maar het schiet wel lekker op zo. Na zo'n 2 en een half uur zijn we op plaats van bestemming en nadat we eerst op nummer 31 aanbelde waar een zeer verbaasde mevrouw geen idee had over welke oldtimer we het hadden -volgende keer stel ik de tomtom dus weer in, en niet Jo- konden we eindelijk de oprit oprijden van de verkoper van onze misschien wel nieuwe oude auto. Vriendelijk man en zoon op toffe houten klompen, - dacht dat alleen toeristen die nog kochten-, ons mee namen naar de schuur waar de Kaiser naar ons stond te lonken. Wat een beauty. Geschaafd, gerimpeld en hier en daar wat roestig stond ze daar naast glimmende grotere Amerikanen, maar ze hield zich kranig. Kofferbak en motorkap gaan open en we zien dat de originele krik in originele zak in de kofferbak ligt. Al 63 jaar. Reserveband ligt er ook. De verkoper geeft een uitgebreide beschrijving van de auto, waar hij vandaan komt, wat er moet gebeuren. Nieuw is hij ooit gekocht door een verzamelaar in Portugal. De oude verzamelaar is inmiddels overleden en zijn zoon verkoopt langzaam zijn verzameling. Hij staat al 7 jaar hier in Friesland, maar de verkoper heeft geen tijd meer voor hem, drukdruk, en familie omstandigheden. Er rijd voorzover hij weet geen andere Kaiser special rond in Nederland, dus we hebben een leuke unieke wagen. Er zit laswerk aan de auto, maar dat wisten we. Vanbinnen ziet hij er gaaf uit, de originele bekleding is nog in perfecte staat, geen scheuren, maar kan wel een soppie gebruiken. De motor wordt gestart en een gemoedelijk geronk komt onder de motorkap vandaan, klinkt goed. Aan de buitenkant is verkoper ooit begonnen, er is al volop geschuurd, wat als resultaat doffe, bruine plekken in zijn bordeauxrode jasje geeft. We zijn nog steeds verliefd. We twijfelen niet en de koop is gesloten. We betalen 300 euro aan en spreken af de auto vrijdag op te halen. Dat wordt een lang weekie wachten. Maar we moeten een oplegger of iets dergelijks regelen, we willen geen risico nemen de auto zover naar huis te rijden. We krijgen de autopapieren mee zodat we hem voor vrijdag kunnen overschrijven. We hebben een oldtimer!! Om 16.00uur rijden we Spijk weer in, en we hebben het onderweg alleen maar over onze oldtimer gehad, natuurlijk.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hey Elly,
BeantwoordenVerwijderenToffe oldtimer.
Succes en hier alvast wat onderdelen
http://motors.shop.ebay.com/dafman600/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=
Groet Eric H
Bedankt Eric, nuttige link!
BeantwoordenVerwijderenJa ik speur wel eens meer het net af voor onderdelen.
BeantwoordenVerwijderenAls ik wat tegen kom stuur ik het wel door.
Een voorbumper zou niet verkeerd zijn geloof ik of vind je roestbruin mooi?
Houden jullie hem origineel of wordt het custom?
Eric
We willen hem zo veel mogelijk in ere herstellen, en nee, roestbruin is niet de favoriet, hahaha De achterbumper is nog te redden, voor hebben we onze twijfels over....In ieder geval bedankt!
BeantwoordenVerwijderenGelukkig!
BeantwoordenVerwijderenEr is maar zo weinig origineel "spul" meer.
Succes!
Eric